Paas zoekactie

Voor pasen verzon ik een leuke digitale paaseizoektocht aka Knaekeizoektocht. Het begon allemaal eerste paasdag op Facebook.



 Hier stond de eerste hint: 16 aug. Dat was een datum in de timeline van Knaek, waar je dan bij het tweede ei kwam.


Hashtags worden ondanks dat ze geen nut op Facebook hebben, toch regelmatig gebruikt. In het ergste geval zelfs met spaties ertussen #ze snappen er niks van. Maar zoals iedereen weet komt de hashtag van Twitter. Als je zocht op deze hashtag, kwam je uit bij een tweet met het volgende ei.


Dit is duidelijk een QRcode. Scan die en je kreeg het volgende scherm:



Brillenactie. Brillenactie… was dat niet een album op Facebook? JA! Heel goed.



Juli 2011, was ook weer een datum op de timeline met de hint “PM” erbij. Wat staat voor Personal Message. Dit was een hint dat het het einde van de zoektocht was, want op het einde moest je een message sturen naar Knaek.

Tijdens de paasdagen gaf ik, als Knaek, ook nog wat extra hints. PM werd niet echt begrepen, dus daar legde ik het in een comment uit. Uiteindelijk hadden we 10 inzendingen waarvan maar 3 alle eieren gevonden hadden. Conclusie: mensen hebben met pasen geen zin om eieren te zoeken. Maar ik vond het leuk om het te verzinnen en uit te voeren.

Follow

Wees de eerste om te reageren

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*